1 Haziran 2011 Çarşamba

MAGNETLER















Bu balığı seramik hamuruyla arkadaşım Eva ile yaptık.Çeşitli işlemlerden sonra Eva çini boyası ile boyayıp sırlattı ve 3. fırın işlemini gördükten sonra bu hale geldi.Gelibolu'ya satılmak üzere yollandı.




Bu çalışmaların hepsi el ürünü.Bir arkadaşımla birlikte seramik hamurunu yoğurduk, açtık, Fatma Ana Eli şeklini verdik.Kuruttuk.Sonra beyaz çamurla üstünü kapladık.Tekrar kuruttuk, fırınlattık ve üzerini su bazlı boya ile boyadık.Gelibolu'ya satılmak üzere yolladık.












Su bazlı boya ile boyanmıştır.





Bu fenerin malzemesi tam anlamıyla el işi. Seramik çamurunu iyice yoğurdum.Sonra hamur açar gibi merdane ile belirli kalınlıkta açtım.Kalıp çıkardım ve bu kalıba uygun çamuru kestim.Etrafını düzelttim ve üzerini beyaz çamurla kapladıktan sonra fırınlanması için çini hocamız Tan Bey'e verdim.Fırınlandıktan sonra üstüne basitçe şekli çizip, vernikledim.Sonra Gelibolu'da magnet olarak satılmak üzere yola çıktı.

Hiç yorum yok: